وب سایت رسمی دهیاری روستای شهاب الدین

http://www.shahabodin.ir

چهارشنبه 11 خرداد 1390 @ 13:03 : تاریخ ثبت خبر

ارائه دستگاه هوشمند براي تزريق دارو در دام

ایمان کوشش - مجری طرح در گفتگو با مهر با بیان اینکه این دستگاه از سه قسمت تشکیل شده است، گفت: دستگاه تزریق هوشمند داروهای دامپزشکی از سه قسمت عمده شاسی، قسمت های الکتریکی و قسمت های مکانیکی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه انرژی این دستگاه از طریق باتری های لیتیومی قابل شارژ تامین می شود، خاطرنشان کرد: در بخش مکانیکی این دستگاه سنسوری کنار سر سوزن تعبیه شده که قادر است سوزن را به عمق مورد نظر در بدن دام قرار دهد و دارو را تخلیه کند.
 
مجری طرح با اشاره به عملکرد این دستگاه یادآور شد: زمانی که سرنگ بر روی دستگاه قرار می گیرد فرد تزریق کننده با تنظیم میزان عمق مورد برای ورود سر سوزن می تواند نحوه تزریق را تعیین و به راحتی اقدام به تزریق های مکرر کند.
 
کوشش افزود: با ورود سرنگ به عمق مورد نظر، جریان الکتریکی موتور برقرار می شود و با سرعت بالا پیستون سرنگ را به جلو رانده و دارو را در بدن دام تخلیه می کند. پس از تزریق دارو و خروج سر سوزن از بدن دام با فشردن کلید چرخش معکوس موتور، مجددا سرنگ از دارو پر می شود.
 
وی کاهش هدر رفت واکسن و دارو را از مهمترین ویژگی های این دستگاه نام برد و اضافه کرد: افزایش سرعت عملکرد و ضریب دقت بالا، کاهش صدمات فیزیکی به فرد تزریق کننده و دام و افزایش کنترل و رعایت چرخه تزریق واکسن ها از دیگر مزایای این دستگاه است.
 
کوشش با بیان اینکه این دستگاه به ثبت رسیده است، اظهار داشت: دستگاه عرضه شده قابل استفاده در دامپزشکی ها، بیمارستانها و کلینیک های دامپزشکی، مراکز پرورش دام و دانشکدهای دامپزشکی است.


تمامی حقوق مطلب محفوظ است و نقل و استفاده از آن تنها با ذکر منبع مجاز میباشد
Copyright © 2024 By
All rights reserved | Powered By: NIKAN CMS